Uns 700.000 nenos en
idade escolar están afectados en España pola dislexia, un trastorno
neurobiológico que dificulta a aprendizaxe das técnicas instrumentais de
lectura e escritura. Moitos deles abandonan de xeito temperá o sistema educativo
polas dificultades que teñen para manexarse coas letras. As asociacións
denuncian que «o apoio da Administración é absolutamente mínimo» e piden que se
inclúa a estes alumnos dentro dos beneficiarios de as bolsas para
alumnos con necesidades educativas especiais.
O real decreto de axudas para o
curso que vén, publicado hai uns días, volveu a deixar fóra aos nenos
disléxicos. O Ministerio de Educación argumenta que poden
optar ás bolsas xerais como o fan «o resto dos alumnos», pero a Federación
Española de Dislexia considera que, pola súa singularidade, deberían
recibir as mesmas axudas que teñen, por exemplo, os alumnos con altas
capacidades ou con trastorno por déficit de atención e hiperactividade (TDAH).
Tamén denuncian que na escola non
se lles está dando a atención especial que necesitan «porque os recursos
humanos non chegan para todo», en palabras de Jesús Gonzalo,
presidente da Federación.
Ciudadanos rexistrou o
venres no Congreso unha proposición non de lei instando o Goberno a pór en
marcha de forma coordinada coas comunidades autónomas un plan nacional contra a
dislexia, como o que teñen en EEUU ou Alemaña, e a «implementar ferramentas de
diagnóstico eficaces e eficientes».
Entre elas, reclama un sistema de
predición e identificación temperá da dislexia «que alcance un alto grao de
sensibilidade e especificidade mediante plataformas web e que permita non só a
detección, senón tamén a creación dunha base de datos que
permita obter información a maior escala e mellorar o protocolo de detección».
A iniciativa, rexistrada pola
deputada Marta Martín, tamén demanda plans de traballo
individualizados e que haxa adaptacións metodológicas «que favorezan e garantan
a continuidade dos nenos con dislexia no sistema educativo».
O Ministerio traballa a dislexia
dentro do Plan de Neurociencia aplicada á Educación, que
desenvolveu varios cursos de formación do profesorado. Un portavoz do
Departamento que dirixe Íñigo Méndez de Vigo asegura, ademais,
que o pacto de Estado pola Educación vai reforzar os plans de reforzo para
alumnos con necesidades educativas especiais».